Finding Cinderella – Opinião

Colleen Hoover - Finding Cinderella

Título: Finding Cinderella (Hopeless #2,5)

Autor: Colleen Hoover

Editora: Kindle

Páginas: 90

Género: Romance, Young Adult

Sinopse: A chance encounter in the dark leads eighteen-year-old Daniel and the girl who stumbles across him to profess their love for each other. But this love comes with conditions: they agree it will only last one hour and it will only be make-believe.
When their hour is up and the girl rushes off like Cinderella, Daniel tries to convince himself that what happened between them only seemed perfect because they were pretending it was perfect. Moments like that with girls like her don’t happen outside of fairytales.
One year and one bad relationship later, his disbelief in insta-love is stripped away the day he meets Six: a girl with a strange name and an even stranger personality. Daniel soon realizes the way he pretended to feel about Cinderella and the way he really feels about Six may not be so different after all. Especially when the two loves of his life end up being one in the same.
Unfortunately for Daniel, finding Cinderella doesn’t guarantee their happily ever after…it only further threatens it.

Opinião

Esta é a história de Daniel e Six. É uma leitura rápida, porque o livro é pequenino, e lê-se tão bem. Não é um livro perfeito, tem as suas falhas mas é uma leitura bastante agradável. Quem for um(a) romântico(a) este livro é uma boa escolha.

Portanto este livro conta-nos como Daniel encontrou uma rapariga na arrecadação da escola e se apaixonou por ela. Nada de especial nisto, só que eles estão completamente no escuro e não sabem quem o outro é, daí o nome do livro “Finding Cinderella”. Sendo a Cinderella essa rapariga.

Mais tarde o Daniel conhece a Six, uma amiga da Sky e do Holder do livro “Hopeless”. Apaixona-se imediatamente por ela e a relação deles é bastante intensa. Como é óbvio dava para perceber que a Six e a Cinderella eram a mesma rapariga. O que eu não estava à espera é do se passou a seguir, fiquei chocada.

Em relação às personagens, o Daniel é um desbocado, diz tudo o que pensa mas é bom rapaz, não tem maldade nele. Gostei bastante da interação entre ele e o Holder, bromance J

A Six é uma doida, exatamente igual ao Daniel em dizer o que pensa. É uma maria rapaz mas é adorável, percebo porque é que o Daniel gosta dela. Partiu-se me o coração ao saber pelo que ela teve de passar. Só lendo é que vão perceber.

No final houve algumas questões que me surgiram e que podiam ter sido abordadas no livro mas mesmo assim temos um final bonito.

Aconselho para quem for muito romântico e gostar de histórias de amor com alguns obstáculos. Gostei bastante, cheguei ao fim do livro com um sorriso na cara.

goldgoldgoldgoldgray

Advertisements

Leave a Reply

Fill in your details below or click an icon to log in:

WordPress.com Logo

You are commenting using your WordPress.com account. Log Out / Change )

Twitter picture

You are commenting using your Twitter account. Log Out / Change )

Facebook photo

You are commenting using your Facebook account. Log Out / Change )

Google+ photo

You are commenting using your Google+ account. Log Out / Change )

Connecting to %s